پمپ طبقاتی لوارا سری VM | پمپ طبقاتی LOWARA سری VM
2017-02-03
⁣آشنایی با پمپ های نوع دیافراگمی
2017-10-23
نمایش همه

سختی گیر آب

 

سختی گیر آب سیستمی است که برای نرم ساختن آب از طریق حذف مواد معدنی که باعث سخت شدن آب می شوند، عمل می کند. هنگامیکه در آب، سطح بالائی از کلسیم و منیزیم موجود باشد، آنرا آب سخت می نامند. آب سخت مشکلاتی در خانه شما بوجود می آورد که ممکن است شما متوجه آنها نباشید. آب سخت به عنوان دلیل گرفتگی لوله، مشکل کردن عمل انحلال صابون و مواد شوینده در آب و لکه گذاری هنگام خشک شدن شناخته شده است. آب سخت درون لوله ها رسوب ایجاد کرده که راندمان سیستم های گرمایشی را کاهش می دهد. این امر باعث مصرف انرژی بیشتر و به تبع آن افزایش هزینه های مصرف انرژی می باشد.

صابون نیز معمولا در آب سخت تاًثیر کمتری دارد، زیرا این آب با فرم کلسیم و نمک حاصل از اسیدهای آلی ترکیب شده و بر پوستی که با صابون در آب سخت شسته شود احساس خارش و خشکی، شبیه به ماندن بقایای صابون روی پوست دارد. موی شسته شده با آب سخت نیز خشک و پرگره می شود. بعضی مردم ممکن است نتایج حاصل از آب سخت را تجربه کنند و برخی ممکن است به این نتایج در پوست، مو، لباس و ملحفه عادت کنند. بهر حال مهم ترین مساله حفاظت از لوله کشیها و وسائل خانه (آن دسته که با آب کار می کنند) در برابر رسوبات و گرفتگی هاست.

با یک سیستم سختی گیر، می توان اثرات منفی آب سخت را کاهش داد. سیستم های سختی گیر تبادل یونی برای حذف یونهای مثبت طراحی شده اند. آب سختی گیری شده در برابر آب سخت، مزایای بسیاری دارد. شستشوی تمیز لباسها، درخشندگی بیشتر ظروف نقره ای، شیشه ای و آینه ای، کاشیها، ماشین، سلامت سیستم پایپینگ، لطافت و نرمی پوست و مو، کاهش مصرف صابون و مواد شوینده در اثر تولید کف غنی حاصل از ترکیب با آب نرم، لباسهای نرمتر، بدون مواد معدنی سخت که در لابلای بافت آن پس از شستن باقی مانده، حفظ و دوام تمام تجهیزاتی که با آب کار می کنند مثل دستگاه قهوه جوش، چای ساز، ماشین ظرفشوئی، ماشین لباسشوئی و ابگرمکن ها…

دیدگاهتان را بنویسید

Call Now Buttonتماس با ما